Kidobott pénz volt, csak hát a mi pénzünk: a fideszes megmondóemberek reklámozására fejenként többet költöttek múlt héten, mint az előválasztás csúcspontján kampányoló jelöltek együtt.
A politikai élet résztvevőinek facebookos tevékenysége a legátláthatóbb kampányeszköz: a közösségi oldal nyilvános adatbázist vezet a politikai reklámra nála elköltött pénzekről. Itt csak listaár van, nincsenek üzleti titkok részét képező kedvezmények. Precízen lehet követni, ki mennyit költ, és pontosan mire.
Ebből az adatbázisból dolgozik hétről hétre a Telex Lájkbajnokság rovata is, amely politikusaink és csatolt részeik közösségi médiás aktivitását és népszerűségét elemzi hétről hétre.
A legutóbbi hét költéseket bemutató táblázata különösen látványosra sikerült:
Hirdetésre költött pénz (Ft) | ||
---|---|---|
1. | Fidesz | 25 400 000 |
2. | Magyarország kormánya | 14 000 000 |
3. | Deák Dániel (Megafon) | 13 700 000 |
4. | Rákay Philip (Megafon) | 13 400 000 |
5. | Bohár Dániel (Megafon) | 12 700 000 |
6. | Aktuális | 9 300 000 |
7. | Konverzió (Megafon) | 5 800 000 |
8. | Dobrev Klára | 4 800 000 |
9. | Demokratikus Koalíció | 3 500 000 |
10. | Erősítő.hu | 3 200 000 |
Jól láthatóan hatalmas a fideszes fölény, a lista első hét helyezettje a kormány narratíváját sulykolja, és erre elégettek összesen 94.300.000 Ft-ot.
Ahogy a Telex szerzője fogalmaz:
nehezebb manapság az ilyesmit elkerülni, mint egy átlagos decemberben a Last Christmast.
Ömlött mindenhonnan a "Gyurcsány-show", hogy aztán Márki-Zay Péter váratlan győzelmével közröhej tárgya legyen az egész lejáratókampány.
És a szomorú az, hogy ez mind a mi pénzünkből megy. A legegyértelműbb ez a kormány és a Fidesz esetében, de ne legyenek kétségeink, a kormánypropaganda Facebookra előretolt hadtestének, a Megafon központ által összefogott fideszcsicska "megmondóembereknek" a bejegyzéseit se csak az egyszeri orbánhívők adományaiból tolják meg. Hisz fejenként is jóval több hirdetési pénzt költöttek el, mint az előválasztás véghajrájában a kampányt csúcsra járató két miniszterelnök-jelölt együtt.
A Telex egy másik cikkében azt is kiszámolta, hogy az előválasztás egy hónapja alatt gyakorlatilag végig ez volt a helyzet a teljes internetes hirdetési piacon: Az költötte a legtöbbet közösségi médiás hirdetésre az előválasztási kampányban, aki nem is indult rajta, vagyis a Fidesz.
És biztosak lehetünk benne: a hazugságok és a gyűlölet java még csak ezután jön.
Orbánék rettegnek Karácsonytól: Milliókat költöttek pár nap alatt a lejáratására
Kisgyerekeknek szóló mesék előtt is rendszeresen feltűnik a Fidesz által fizetett, "Gyurcsány-show" néven futó reklámvideó. Nem kevés pénzből persze.
Vécsey, a kultúrfelelős: az Elk*rtuk ingyenvetítésére szervez közönséget a fideszes képviselő
Ha eddig bárkinek is volt bármi kétsége afelől, hogy ez nem film, hanem a Fideszpropaganda mozikba előretolt hadteste, akkor ezt most a gödöllői fideszes képviselő végleg eloszlatta.
Szavazz! Ki a legidegesítőbb fideszes ficsúr?
Többfélék a fideszesek. Vannak a sima csicskák, akik csak nyomják a gombot, amit Orbán mutat nekik. Vannak a bűnözők, mint Simonka György, akik maffiát építenek. Vannak a kőbunkók, mint Németh Szilárd. És vannak a ficsúrok.