Kampánypénzszórásnak jó volt, de a kaposvári embereket nem szolgálja a pazarló közlekedési központ!
Évek óta az egyik fő fejlesztési projekt a városban a közlekedési központ. Szita Károly többször is majdnem átadta, pedig sajnos az eredeti funkcióinak szinte egyáltalán nem fele meg. A Magyar Közlekedési Klub elemzésben mutatta be, hogy mik is a legfőbb hibái a központnak:
1. Átszállás:
Az ilyen közlekedési központoknak éppen az a lényege, hogy segíti az átszállás az egyik közlekedési formáról a másikra. Ehhez képest Kaposváron a buszpályaudvart pont ugyanott újították fel, ahol eddig is volt, így egy centivel sem került közelebb a vasútállomáshoz, és az átszállás esélye sem növekedett.
2. Zebra:
A vasútállomáshoz vezető zebrát is sikerült nyugatabbra tolni, ahogy az a szakértők elemzéséből is kiderül. Ezzel is a vasúti utasok kerülőjét növelték meg, és a gördülékeny közlekedés lehetőségét akadályozzák.
3. Közös peron:
Épül egy közös busz-vonat peron is, azonban ez annyira távol van a többi vonattól és a felvételi épülettől is, hogy kevés eséllyel fogja egyetlen vonat is használni. Pedig elvileg pontosan ez lenne a cél, hogy gyors legyen a busz-vonat közlekedés közötti átszállási idő.
4. Fölösleges híd:
A központ kétségtelenül leglátványosabb eleme az új híd, ami a városrészek közötti kapcsolatot szeretné megteremteni. Ezt fotózni ugyan remekül lehet, de a gyakorlatban abszolút nem hozta közelebb a két városrészt, viszont rengeteg pénzt költöttek el rá.
Az új kaposvári központtal is pontosan az a baj, ami a fideszes fejlesztésekkel általában. A feladatát nem látja el! Rengeteg pénzt költöttek el rá, de nem hozta közelebb egymáshoz sem a városrészeket, de a közlekedési formákat sem!