A fogyasztóvédelmi és a reklámtörvény módosítását kezdeményezi a Párbeszéd-Zöldek a hústermelés etikátlan reklámozásának megakadályozására - közölte a párt társelnöke szerdai, online is követhető sajtótájékoztatóján.
Szabó Rebeka emlékeztetett: néhány hónappal ezelőtt komoly felháborodást keltett az állatvédő szervezetek és a jó érzésű emberek körében is egy nagy baromfitenyésztő cég reklámja. A plakáton olvasható felirat, "csirkéink úgy élnek, mint egy spa-ban" azt sugallta, hogy a fogyasztásra szánt állatok élete "csupa móka és kacagás".
Az ilyen túlzó reklám úgy ösztönözné a húsfogyasztást, hogy hamis képet sugall, tudva, hogy az emberek nem szívesen szembesülnek azokkal az etikai kérdésekkel, amelyeket az állati termékek fogyasztása vet fel - mondta.
Szabó Rebeka kiemelte: a klímaválság és az ökológiai válság korában, a fejlett világban mindenképpen csökkenteni kell a húsfogyasztást, mert a nagyipari hús előállításának rendkívül nagy a környezeti terhelése, emellett nagyon sokszor szenvedést okoz az állatoknak már a tartásuk során is.
Megjegyezte: létezik ugyanakkor kis léptékű állattartás és regeneratív mezőgazdaság, amelynek pozitív hatása is lehet egy-egy élőhelyre.
Ettől függetlenül a politikus szerint nagyon fontos, hogy ne lehessen túlzó, etikátlan reklámokkal ösztönözni a húsfogyasztást.
Kezdeményezik ezért a reklámokban az állatjóléti állításokkal kapcsolatos túlzás, valamint az emberi fogyasztásra szánt élőállat vagy húskészítmény etikátlan kereskedelmi reklámjának tiltását- közölte.