A Jobbik elutasítja a "digitális kényszerzubbonyt"; a párt kezdeményezi, hogy kötelezzenek minden szolgáltatót személyesen felkereshető ügyfélszolgálat fenntartására, és ne sújtsák pótdíjakkal azokat, akik ilyen módon intézik ügyeiket - jelentette be pénteki budapesti sajtótájékoztatóján Z. Kárpát Dániel, az ellenzéki párt alelnöke, országgyűlési képviselője.
A politikus hangsúlyozta: üdvözlik a technológiai újításokat, azt, hogy a fogyasztóvédelmi szempontokat szem előtt tartva egyszerűsítik az ügyintézést, ám felhívta a figyelmet arra, hogy ezek a technikai megoldások nem mindenki számára elérhetőek.
Példaként hozta fel, hogy vannak, akik nem rendelkeznek laptoppal, táblagéppel vagy okostelefonnal, esetleg olyan területen élnek, ahol nem biztosított a digitális ügyintézéshez szükséges állandó távközlési kapcsolat.
Különösen irritálónak nevezve, hogy egyes cégek megkövetelik, hogy saját applikációjukon keresztül tartsanak velük kapcsolatot, enélkül "szinte szóba sem állnak" ügyfelükkel.
Z. Kárpát Dániel jelezte: a következő hetekben számos, a témával foglalkozó kezdeményezést, jellemzően országgyűlési határozati javaslatot erjesztenek a törvényhozás elé.