Szeptembertől egy BKK-vonaljegy 450 forintba kerül majd, a buszokon megvásárolható jegy 600 forint, a 10-es gyűjtőjegy 4000 forint lesz, a bérletek ára nem változik - jelentette be a főpolgármester pénteken a Facebook-oldalán. Jelenleg 350 forintba kerül a vonaljegy, és 3000 forint a gyűjtőjegy ára.
"Meg kell emelnünk a BKK-vonaljegyek árait, hogy a bérletekét ne kelljen és biztonságban legyen a budapesti közösségi közlekedés"
"Megtesszük az elkerülhetetlent, a BKK vonaljegyek árának emelését, mert a kormányzati sarcpolitika immár a közösségi közlekedés működtetését veszélyezteti. A bérletárak viszont továbbra is változatlanok maradnak, és fenntartjuk a 14 év alattiak és az álláskeresők ingyenes utazását! A hátteret már sokszor elmondtam. Működtetjük és fejlesztjük a közösségi közlekedést. Csak az elmúlt évben több száz új busz és félszáz troli érkezett. Új, korszerű villamosok álltak szolgálatba, és befejeződött az M3-as metró felújítása. Közben a kormány 15-szörösére emelte a budapestiekre kirótt elvonást és ma már Budapest finanszírozza a kormányt, és nem fordítva."
Hozzátette: a vonaljegyek ára tíz éve változatlan, a MÁV, a Volán és számos nagyváros már árat emelt az elmúlt hónapokban; "Budapesten sem tehetünk mást".
A főpolgármester a bejegyzésben kitért arra, hogy jelenleg a magyar városok közül Budapesten az egyik legolcsóbb a vonaljegy.
Közlése szerint azért emelték a jegyárat, hogy a bérletek árát ne kelljen, és hogy arra ösztönözzék az embereket, hogy alkalmi jegyvásárlás helyett inkább bérletet vegyenek, és ha már bérletük van, akkor még többet használják a közösségi közlekedést.
"Az elmúlt években mindent megtettünk, hogy a kormányzati megszorításokból a lehető legkevesebbet érezzenek meg a budapestiek" - írta, hozzátéve: "most a minimumot léptük meg a biztonságosan működő Budapest érdekében, a jövő érdekében".
A jegyáremelkedéssel kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel azt közölte, hogy az elmúlt évek gazdasági folyamatai, az energiaárak drasztikus emelkedése és az általános infláció miatt vált szükségessé ez a lépés.
A BKK ismertette azt is, hogy a járvány vége óta egyre többen térnek vissza a közösségi közlekedéshez, de összességében jelentősen csökkent a BKK jegyárbevétele az elmúlt négy évben: 2022 végére 16 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2019-ben, miközben az energiaárak növekedésével és az általános inflációval a kiadások drasztikusan emelkedtek.
A fenntartó fővárosra egyre magasabb teher hárul, 60 milliárd forinttal került többe a fővárosnak a közösségi közlekedés, mint 7 évvel ezelőtt - áll a közleményben.