A Minap munkatársai igazgatókat, tanárokat és diákokat kérdeztek arról, hogyan működött a városban a homeschool. Az egyik és legfontosabb konklóziójuk az volt, hogy szoros együttműködés alakult ki a tanárok és diákok között.
Talán, a koronavírus-járvány megtanította a diákokat arra, tiszteljék tanáraikat, a tanárokat pedig arra, legyenek türelemmel a diákok iránt.
A Minap kérésére Baghyné Urbán Ilona, a Miskolci Szakképzési Centrum Kandó Kálmán Informatikai Szakgimnázium igazgatója elmondta, számukra az elsődleges szempont az volt, hogy a diákoknak egy könnyen kezelhető, egyszerű felületet alakítsanak ki.
Szerencsénk volt, hiszen sok informatikus tanárral rendelkezünk, akik segítették a munkánkat. Javaslatukra a Google Classroom keretein belül oldottuk meg a digitális oktatást. A Redmenta és a Kahoot! feladatkészítőket is alkalmazták a pedagógusok. A személyes magyarázatok a Zoomon, a Messengeren, a Facebookon vagy a Discordon keresztül történtek. Az okozott nehézséget, hogy ezek csak kevés bejelentkezett esetében működtek elfogadható minőségben. De a tanárok közül még így is volt, aki úgy fogalmazott: „Élveztem az oktatásnak ezt a módját”
A tanároknak belső képzést is tartottak.
A tanárok és diákok együttesen segítették egymás munkáját. Ráadásul, az érettségire való felkészítés is megtörtént a Miskolci Szakképzési Centrum és a Miskolc TV #Érettségi! című műsorainak segítségével.
Habár, a tanárok eleinte sok feladatot adtak a diákoknak, ez később mérséklődött és reálisan teljesíthető, normális munkarend alakult ki. Ami azt illeti, sok tanuló teljesítményére rá is csodálkoztak, hiszen nagyon ügyesen megtanulták beosztani idejüket.
A sok odafigyelésnek meglett az eredménye, a sikertelenül tanévet zárók száma még sosem volt ilyen alacsony az iskolánkban, mint idén.